lørdag den 27. september 2014

Danmarks Industrimuseum i Horsens

Aarhus Søhistoriske Selskab havde arrangeret en tur til Danmarks Industrimuseum i Horsens. Det er selvfølgelig ikke et maritimt museum, men vi havde i bestyrelsen den opfattelse, at når man interesserer sig for skibe, så interesserer man sig også for andre former for mekanik.

Det viste sig, at der netop i dag var en stor tegneseriemesse på museet. Det betød, at man næsten ikke kunne se tingene i den store maskinhal, men der var masser af andet at se på. Og så var der nogle farvestrålende alternative indslag i dagens anledning. Blandt andre Bjørnebanden kom forbi.



Selv havde jeg glædet mig meget til at se de to opgange med arbejderlejligheder fra forskellige perioder. Og der var virkelig mange ting at se på, mange detaljer at fotografere.



Også besøget i vognhallen var spændende, og der er mange virksomheder genopbygget, blandt andet en træskofabrik, et bryggeri, et trykkeri, et maskinværksted, en smedje og meget andet.



Jeg gik en lille tur på havnen, hvor der også kom et par billeder i kassen. På Café Dolly nød jeg en lækker bøfsandwich og en kold fadøl, inden jeg gik tilbage til museet.


Klokken 1415 kørte vi hjem og var tilbage på Viby Torv klokken 1500.

Der ligger 160 billeder fra museet på dette link

Ingen kommentarer:

Send en kommentar