onsdag den 3. december 2014

Besøg hos tandlægen

Jeg havde en aftale hos tandlægen til i morgen middag for at få repareret den tand, som knækkede i lørdags. Men sekretæren ringede i går og fortalte, at man havde et afbud til klokken 0945 i dag. Var jeg interesseret? Jo, det kunne jeg jo lisså godt.

Inden indgrebet hos tandlægen forhørte jeg mig om hendes erfaringer med forsikringsdækning på en sådan skade. Hun mener ikke, at jeg vil kunne få udgiften dækket, da årsagen til skaden er, at en måske 30-35 år gammel sølvfyldning har udvidet sig lidt og lavet en revne i tanden, og den hårde brødskorpe har så medført, at et stykke af tanden faldt af. Man kunne tydeligt se sølvfyldningen i tanden. Det er ganske normalt, og hun har repareret mange af den slags skader.

Hun viste mig billeder og denne tegning i "Praktisk håndbog for tandlæger".


En god halv times tid og 1.080 kroner senere var sølvplomben erstattet af en plastikfyldning. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar