søndag den 14. december 2014

Verden er så stor, så stor, Århus er så lille

I Facebook gruppen "Gamle Århus" har et medlem efterlyst billeder og oplysninger om ejendommen Vestergade 46. Hun har boet i ejendommen Vestergade 44, hvor jeg er født og boede indtil 1956. Min farmor og farfar boede der også, og farmor boede der efter at farfar døde og hun flyttede til Schleppegrellsgade i 1966. 

Spørgeren kunne ikke huske, hvad købmanden i ejendommen hed. Det kan jeg, han hed Marius Kjær. Så det skrev jeg til hende og spurgte også, hvornår hun havde boet i Vestergade 44. Det viste sig, at hun som tiårig, sammen med sin familie, var flyttet ind i farmor og farfars lejlighed, da farmor flyttede i 1966. Familien boede der indtil 1969 og i den periode er baghuset revet ned.

Et andet medlem lagde dette billede på af ejendommen Vestergade 44 og har givet mig lov at bruge det her.



Billedet er ældre end hvad jeg kan huske. Vi boede på anden sal, og der var kvistvinduer og en lille altan til gadesiden.

Om verden er lille, ved jeg ikke, men Århus er i hvert fald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar