mandag den 15. december 2014

I Am Great

Og Nico Bücken i Tyskland "is A Lucky Guy". Og hvordan så det?

I torsdags modtog jeg via min hjemmeside en mail fra Nico, som havde været på min Flick-side og se mine skibsbilleder fra 70'erne og 80'erne. Han efterlyste et billede af det indiske skib "Samudra Jyoti", som anløb Aarhus i november 1981 og spurgte, om jeg måske havde et billede af skibet. Jeg kunne svare ham, at han "is A Lucky Guy" og kunne faktisk sende ham to billeder af skibet. 




Skibet anløb Aarhus for at losse foderstoffer til DLG, og Lehmann Junior var "Owner's Protecting Agent" for skibet. Det vil sige, at vi varetog rederens interesse overfor charterer og modtager, såfremt der skulle opstå tvistigheder dem imellem. Endvidere skulle vi sørge for alt, der vedrørte skibet og ikke lasten. Det kunne f.eks. være bestilling af proviant og ferskvand, arrangere lægebesøg, skaffe hjælp til reparationer osv. Sådan en klarering gav 2/3 af det normale klareringsgebyr. 

I dag modtog jeg en mail fra Nico, hvor han takker for billederne og skriver "You Are Great". Jeg spurgte om han har haft nogen tilknytning til skibet, og han svarer, at det har han egentlig ikke. Han har i mange år interesseret sig for stykgodsskibe, og han så skibet ankomme til Hamburg, dagen efter at det var sejlet fra Aarhus. Men på det tidspunkt fotograferede han ikke selv.

Dejligt at kunne hjælpe andre med nogle af de mange billeder, jeg gennem årene har taget på havnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar