onsdag den 11. februar 2015

Til fødselsdag hos Marius

Marius fylder to år i dag, og hans forældre havde valgt at holde fødselsdag for ham i går. Det foregik i Christinas forældres sommerhus ved Vejlby Klit.

Vi var heldige at kunne få et lift med Christinas forældre Connie og Bent fra Viborg, så vi tog med Arriva i går klokken 0936 og blev hentet ved banegården i Viborg. Thea og Emil havde pyntet fint op med malede sten ved indgangsdøren.

Vi fik fin frokost med sild, fiskefileter, fiskefrikadeller, rigtige frikadeller, laksesalat og rejesalat. Til eftermiddagskaffen fik vi lun wienerbrød og en flot Bamsekage, som Christina havde bagt til Marius.

Efter kaffen gik børnene, Kenneth, Bent, Britta, Niels og jeg en tur til Vesterhavet.

Det blæste trekvart pelikan, og der var høje bølger, så vi blev blæst godt igennem. Emil havde knaldrøde kinder lang tid efter, at vi kom tilbage til sommerhuset.

Vi havde aftalt at blive til i dag. Aftensmaden bestod af rester fra middagsbordet. Efter godnatlæsning og sengetid for børnene nød vi et glas rødvin, inden vi ved 22-tiden gik til køjs.

Efter morgenmaden i dag fortsatte vi med at lege med børnene. Marius havde fået en del Lego i gave og i dag til morgen fik han et lægesæt, som både han og Emil legede med. Jeg er nu blevet lyttet på lungerne, set efter i ørene og har fået målt blodtryk, og alt er i den skønneste orden.

Kenneth og Emil kørte os til Lemvig, hvorfra vi tog bussen til Struer og derfra Arriva hjem til Aarhus. Vi var i Aarhus klokken 1315 og slog vejen omkring Le's Restaurant, hvor vi fik en middagsbuffet, inden vi fortsatte hjem til en kop kaffe.