fredag den 22. maj 2015

Jeg ka' da godt høre

- og dog.

Efter at have overstået den alvorlige og livstruende mandeforkølelse for nogle uger siden, var jeg i dag hos ørelægen for at få foretaget en høreprøve. Susanne har længe sagt, at jeg ikke hører så godt, men jeg har ikke været helt enig. Dog kniber det at høre fjernsynet, når jeg sidder i min lænestol.

Jeg fik foretaget en høreprøve, målt trykket i begge ører og tjekket trommehinderne. De sidste er perfekte. 


Jeg har en lille hørenedsættelse på det venstre øre og en endnu mindre en på det højre øre. På det venstre øre ligger det lige netop på grænsen til at skulle have et høreapparat, men ørelægen frarådede mig at få sådan et nu, når det kun er til et øre. Det går aldrig godt, sagde hun. Hun sagde også, at det ville være en god ide, at vi ses igen om et års tid, så det aftalte vi.

Diagrammet på billedet er ikke mit, men det ligner vist så nogenlunde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar