lørdag den 16. maj 2015

Moesgaard Museum

I går var Susanne og Thea på tøsetur i Aarhus. De besøgte en del butikker og spiste hos Hr. Jensen. Thea fik pomfritter og nuggets, Susanne fik en bøf og pomfritter. Jeg blev alene herhjemme. Efter byturen var Thea med Susanne på arbejde. Her hjalp hun blandt andet med at servere kaffe og kage for beboerne. Ved 17-tiden hentede jeg Thea på Koltgaarden, og hun og jeg spiste aftensmad sammen.

I dag havde vi besluttet at besøge Moesgaard Museum, det ville Thea gerne se, så vi benyttede de fribilletter, som jeg havde vundet hos AURA energi.



Vi var med 18eren til Moesgaard og var der lidt efter klokken 10. Da var der allerede kø ved alle tre kasser. Vi gik lidt rundt og så blandt andet de dansende skeletter og Grauballemanden.






Susanne blev sulten, så vi opsøgte cafeen og fik frokost. Thea fik fiskefrikadeller med kartofler, remoulade og salat, Susanne fik en sandwich med laks og salat og jeg fik en Sol over Gudhjem, hvor der også var en del salat til. Pigerne fik cola, jeg købte en kinesisk øl.

Mens vi spiste, var der underholdning af et kor, som Thea kalder et larmekor. De sang mest la-lar-lar og blar-da-blar, kun en enkelt genkendelig sang var der, det var I Danmark er jeg født.


På vejen hjem hoppede Susanne af bussen i Viby og købte kager til eftermiddagskaffen. Thea og jeg havde lavet kaffe, da hun kom hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar