fredag den 8. maj 2015

Viborgtur med overnatning

Emil havde inviteret til fem års fødselsdag i går og bedsteforældredag i børnehaven i dag. Derfor var det arrangeret sådan, at vi kunne overnatte hos ham og hans familie.

Vi mødtes med Grethe på Aarhus H og tog med Arriva-toget til Viborg. Vi var inviteret til eftermiddagskaffe, men Emil havde haft gæster hele formiddagen; det var børnene og de voksne fra børnehaven.

Christina havde bagt boller og Lego-kager til kaffen.




For lang tid siden - så lang, at det var 2014 - havde vi købt Emils fødselsdagsgave på tilbud i Føtex, en Lego lufthavnsbrandsprøjte. Den blev straks samlet, og han blev meget glad for den.



Eftermiddagen gik med leg og tummel, og børnenes stakkels morfar måtte en tur på gulvet og tumle med ungerne.


Dagens program blev måske lidt for meget for Emil, for han måtte lige have et powernap på sofaen, mens han så film på Ipadden.



Da Kenneth, Christina, Thea og Emil var draget af i morges, spiste Susanne og jeg morgenmad og gjorde derefter Marius klar til at blive kørt i dagpleje. Vejret var fint, og han nød den lille tur ned til dagplejemoderen, som hedder Dorit.


Efter en kop kaffe gik jeg en tur i området Teglmarken. Der er et lille skovområde med en sø, men helt idyllisk er det nu ikke, da det ligger lige op til en hovedvej. 




På vej tilbage så jeg den søde lille bus, som kører fra Viborg Centrum til Teglmarken, linje S1.



Ved den lille andedam gjorde jeg holdt og satte mig på en bænk, hvorfra jeg betragtede ænderne lidt, inden jeg fortsatte til Teglbrændervej.



Til middag spiste Susanne og jeg resterne af gårsdagens aftensmad: pølser, frikadeller og kartoffelsalat. Klokken 14 gik vi til Emils børnehave for at deltage i bedsteforældredagen. Der var rigtig mange bedster, så der var godt fyldt i huset og på legepladsen. Der blev gravet efter guld, klatret i tov, redet på hest, tegnet og meget meget mere.





Efter en god times tid syntes Emil, at det var tid at gå hjem, så vi pakkede hans ting og gik hjem. Vi fik aftensmad i Viborg, inden vi tog med Arriva klokken 1908 til Aarhus.

Jeg har en del billeder fra børnehaven, men de fleste bliver ikke lagt ud, hverken her eller på Flickr, da der nemt kan sidde nogle forældre og få ondt i røven over, at et billede af deres barn, der leger i børnehaven, bliver offentliggjort.

Og nej, ulven så vi ikke noget til.

Hele billedserien fra Teglmarken kan ses i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar