fredag den 28. august 2015

Farvel 17 kroner

Efter besøget i Føtex skulle vi i Nordea for at få vekslet nogle penge. Jeg havde taget min gamle sparekassebog fra skoletiden med for at se, om jeg kunne hæve saldoen på 1,38 kroner - plus renter og renters rente naturligvis...





Jeg var heldig at få en lidt ældre sparekassedame i tale. Hun kunne godt huske, at Nordea for lang tid siden hed Spare- og Laanekassen i Aarhus. Den lå på Store Torv. Desværre fortalte hun, at bankbogen ikke længere er gyldig, så der var ikke noget at hente.

Jeg har tidligere lagt billeder af bogen i Facebook gruppen for Finsensgades Skole, og et medlem der regnede ud, at jeg i dag ville kunne få cirka 17 kroner udbetalt. Men det kunne jeg altså ikke.

Den flinke dame smilede og sagde, at så måtte vi suge på lappen i weekenden, men alligevel have en god weekend. Jeg takkede pænt for de fromme ønsker og den hyggelige snak. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar