torsdag den 20. august 2015

Tur til Djursland

Min ven Torben havde inviteret min tidligere redder-kollega Bo og mig til at besøge både ham selv og Djurslands Jernbanemuseum i Ryomgård. Bo hentede mig klokken ni, og vi kørte først til Rønde, hvor Torben gav kaffe, rundstykker og basser.

Efter at have set billeder og udklip og drukket kaffe, kørte vi først lidt rundt i Rønde for at se, hvor der tidligere har ligget stationer for både Falck og Zonen. Videre til Ryomgård, hvor vi så hele museet.





Modelbanerne er altid spændende at se. Bo ville gerne være blevet og foretage rangering og udskiftning af vogne, men det må blive en anden dag.



En af museets nyeste ting er denne sneplov.


Bo fik lov at iklæde sig en kasket og indtog pladsen som stationsforstander, og det så ud til at være en virkelig travl dag.



Tilbage i Rønde bød Torben på en lækker frokost med fiskefilet og pålæg. Herefter så vi sammen en lille film om en brandøvelse med Falck-Gården fra 1987.

Jeg var hjemme kort før klokken 1730. Susanne havde været til fødselsdag hos sin mor og var hjemme en halv times tid senere.

Dagens billeder fra jernbanemuseet ligger i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar