tirsdag den 12. september 2017

Jeg er imponeret

Jeg er virkelig imponeret over Jens Galschiøts skulptur med havnearbejderne. Jeg besøgte den i formiddag og kunne tænke tilbage på de mange skibe med kaffe, som jeg selv har været med til at ekspedere på havnen. Dog ikke ved at slæbe sække.

Kaffesækkene vejede 60 kilo, men andre sække - blandt andet med soyabønner til Oliemøllen - vejede 80 kilo, så det har været et slid uden lige. Respekt for dem, der knoklede i mange år med den slags gods.









På vej tilbage så jeg denne røde cykel - det er formentlig også en slags kunst, men jeg er nu mest til den med havnearbejderne.


Der blev også mulighed for at par skud af letbanetogene.




Togene kører stadig testkørsel, men nu kører de - så vidt jeg ved - efter den reelle køreplan.

Se alle billederne af skulpturen i dette Flickr-album

Se alle billederne af letbanetogene i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar