søndag den 24. september 2017

Kalv på Komfuret

I går mødtes jeg - efter godt tre år - med mine tidligere kolleger Lisbeth, Jette og Kurt fra Wendelbo Nielsen & Co. Vi mødes med mellemrum og genopfrisker minder fra dengang samt holder hinanden lidt orienterede om vore familier, børn og børnebørn.

Vi er egentlig fem overlevende i slænget, men Claus arbejder og er bosat i Riga, så han havde ikke mulighed for at være med. Og den oprindeligt sjette deltager, Elsebeth, er desværre død. Men vi fire holder ved.

Vi startede med en fadøl ved Bådcafeen i Marselisborg lystbådehavn, hvor vi fra terrassen nød den flotte udsigt med mange sejlere og kajakker samt - ifølge Jettes opfattelse - et sørøverskib i horisonten. Vi blev dog skånet for et nærmere bekendtskab med disse sørøvere.




Klokken 18 havde vi aftale om spisning på Restaurant Komfur i Guldsmedgade, hvor jeg selv fik en forret med "Skiver af Komfurets krydderstegte kalv med bondocreme, mandler og karrypesto" og en hovedret med "Helstegt kalvesteg med syrnet spidskål, saltbagt selleri, sellericreme og løgsauce".

Normalt er jeg ikke til selleri, men den der saltbagte en smagte nu rigtig fint. Det gjorde alt det øvrige også, men lidt gourmetatigt var det, så jeg blev i hvert fald ikke overmæt. Desserten kom til at bestå af to kaffe af udenlandsk herkomst.

Vi brød op ved 23-tiden, og jeg var så heldig at 1Aeren og jeg ankom til stoppestedet i Nørre Allé på samme tid. Susanne var ikke gået til køjs, da jeg kom hjem. Hun havde været i Viborg og passe børn fra fredag til lørdag, og der gik en times tid, inden vi fandt dynerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar