lørdag den 16. september 2017

Tur til Aalborg

Aarhus Søhistoriske Selskab havde arrangeret en tur til Aalborg med besøg på Aalborg Forsvars- Og Garnisonsmuseum og Springeren Maritimt Oplevelsescenter. Bussen kørte fra Viby Torv klokken 0830 og 22 medlemmer havde taget mod tilbuddet om turen.

Lidt nord for Randers gjorde vi holdt og nød en kop kaffe, et rundstykke og en lille en til halsen.

Da vi havde en aftale om middagsmad klokken 1130, var der desværre ikke lang til til besøget på forsvarsmuseet. Det gjorde nu ikke mig så meget, jeg er ikke så meget til det med krudt og kugler. Men spændende var det da, der var masser af fly, tanks, motorcykler, militærkøretøjer, uniformer, en ældre Rulle Marie og andet udstyr.

Efter dette korte besøg kørte vi til lystbådehavnen, hvor vi på Restaurant VB (Vestre Baadelaug) indtog en portion stegt flæsk med persillesovs.

Efter maden var det på spadsuretæer til Springeren, hvor vi til gengæld havde god tid. Her var også meget at se - selvfølgelig ubåden "Springeren", men også motortorpedobåden "Søbjørnen" samt mange maritime effekter og rigtig mange skibsmodeller. Et virkelig spændende museum.

Vi havde aftalt at mødes ved bussen klokken 1630, men da museet lukkede klokken 1600, var vi klar til afgang lidt før. Inden vi kørte, nød vi fra bussen den flotte udsigt over Limfjorden.

Havde vi bare vidst, at der var så flot en udsigt lige rundt om hjørnet, havde vi nok nydt den, fremfor kaffen i museets hall.

Vi var tilbage i Viby klokken 18. Da jeg kom hjem, havde vi fået et feriebarn. Loke havde ønsket at tilbringe et par dage hos sin farmor og farfar, og det ønske havde farmoren opfyldt.