tirsdag den 26. maj 2020

Festdag med en uheldig udgang

Jasmin har i dag bestået en bachelor som en del af sin uddannelse på Aarhus BSS. Det mente hun skulle fejres med en middag på Restaurant "Kohalen" for forældre, mormor samt Susanne og mig.

Vi gik fra bussen i Frederiks Allé gennem Jægergårdsgade til havnen, hvor jeg naturligvis havde kameraet med. I en lille butik med to søde piger købte jeg et brev purløgsfrø, som nu er sået i min lille opsats til krydderurter.

Den nederste del af Jægergårdsgade har gennemgået store forandringer de senere år, så det var især den del, der blev genstand for mine billeder.








Udenfor "Kohalen" ventede vi få minutter på de øvrige deltagere. Brandvæsenet var på rutinetur og havde lagt turen omkring havnen.



Netop som jeg ville tage det sidste billede af brandbilerne, ankom Jasmin på cykel.



Vi nød middagen på restauranten med lækker mad, selv fik jeg en hakkebøf med sovs, kartofler, rødbeder, surt og masser af bløde løg.



Da vi havde spist og bøvset, kørte Jasmin hjem for at mødes med nogle studiekammerater. Vi andre kørte hjem til os, hvor vi på terrassen nød et glas vin, en kop kaffe og Brittas hjemmebagte roulade.

Vi havde netop bestilt aftensmad hos Byens Køkken på Hovedvejen, da svigermor faldt pladask over trinnet fra terrassen til stuen. Maden blev hurtigt afbestilt, og mens Britta var nummer 20+ i telefonkøen til lægevagten, kørte hun, Niels og svigermor mod skadestuen i Horsens.

I skrivende stund har vi netop fået at vide, at Grethe har brækket overarmen og skal have armen i slynge i tre uger. Hun får hjemmehjælp morgen og aften, men en øv afslutning på en ellers rigtig god dag.

Se alle mine billeder fra Jægergårdsgade i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar