tirsdag den 19. maj 2020

Ny bog

Søndag formiddag fortalte TV2s Go'morgen-program om en ny bog "Barndom på landet". To af de ti fortællere blev interviewet i programmet, og det blev noget af en opgave for værten at få dem til at stoppe med at fortælle.

Susanne udtrykte ønske om at få bogen - det var jeg helt med på.



Klokken 1041 bestilte jeg den på Saxo. Klokken 1441 kom der besked fra Saxo, at bogen var afsendt (det var søndag!). I går, mandag, klokken 1327 kom der mail fra PostNord, at bogen var i pakkeboksen i Brugsen. Det er saxoseme hurtig levering!

Ganske vist er jeg ikke født på landet, men ved en hurtig gennembladring er der alligevel mange ting, jeg husker fra min barndom i byen: isblomster på ruden, brylcreme, plusfours, scooterstøvler, jesussandaler, hinkesten, citronfromage, kakkelovnsfyring, hjemmelavet medisterpølse, danseskole, det første fjernsyn, snehegn - og der var altid sne!

Unødvendigt at nævne, at jeg glæder mig til at læse bogen - men nu har jeg jo gjort det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar