tirsdag den 5. maj 2020

Thea på ferie

I lørdags tikkede en sms ind på min telefon. Det var Thea, som spurgte, om vi ville have hende på ferie et par dage. Jeg svarede hende, at hun var velkommen. "Så kommer jeg på mandag" var svaret.

Mens Susanne var på arbejde i går, hyggede Thea og jeg os med at spille vendespil og ludo. Thea vandt begge spil.

Thea havde skrevet, at hun ville stå for aftensmaden begge dage, så jeg havde fået at vide, hvad der skulle købes ind til i aftes. Der lavede hun pizza til os.

Selvom man er på ferie, skal skolen naturligvis passes. Efter en godmorgen-runde og første lektion var der tid til, at Thea og jeg kunne følges i Brugsen og købe ind til i aften, hvor menuen står på hot dogs.

Det er selvfølgelig lidt specielt i denne tid med fjernundervisning, men generelt må man sige, at undervisningen er helt anderledes end den, jeg selv husker fra min skoletid.




I stedet for at terpe salmevers, kongerækken og skrive diktat kan undervisningen - som den Thea udfordres af i dag - bestå af at lægge budget (baseret på laveste SU) og få det hele til at balancere med indkøb på REMA1000s hjemmeside, finde udgifter til leje af værelse og sammenligne priser på forskellige telefonabonnementer. Bestemt mere udfordrende end at lære "I Østen stiger solen op" udenad. Diktaten var der dog mange, der godt kunne lære lidt af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar