onsdag den 3. juni 2020

Middag på Raadhuus Kafeen og "Black Lives Matter"

Finn og Ib havde inviteret til middag på Raadhuus Kafeen. Det skulle have været den 25. marts, men Coronaen udsatte det til i dag.

Mens vi ventede på bussen til Aarhus, så vi, at den nye cykelsti nu stort set er færdig og allerede taget i brug af mange cyklister. Der er dog stadig nogle, som ikke bruger cykelstien og kører på Kolt Skovvej. Men dem om det.





Vi mødtes med Ib og Finn ved Raadhuus Kafeen klokken 13, hvorefter vi hyggede os nogle timer med lækker mad, cola, øl og snaps.


Ved 17-tiden trængte jeg til frisk luft og sagde pænt tak for mad. Inden jeg tog bussen hjem, var jeg et kort smut på Rådhuspladsen for at se demonstrationen "Black Lives Matter". Mange mennesker, hovedsageligt unge, var mødt op for at vise deres sympati for George Floyd, som døde efter en brutal behandling af det amerikanske politi forleden.

Jeg mødte kun søde og rare mennesker - i lighed med deltagerne i for eksempel Pride Parade sidste år. Sjældent oplever man sådan en stemning og imødekommenhed og fine ordvekslinger med mennesker, som man overhovedet ikke kender.








Efter et kvarters tid tog jeg bussen hjem.


Se mine billeder i dette Flickr-album.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar