fredag den 10. januar 2014

Bo Sass' 40 års jubilæum

Min tidligere redderkollega Bo Sass havde inviteret til reception i anledning af sit 40 års jubilæum hos Falck. Bo startede sin karriere hos Falck den 2. januar 1974 på station Kystvejen i Aarhus. Efter nogle år der blev han flyttet til Falck-Gården, senere til Silkeborg, men siden 1. oktober sidste år har han kørt ST-vogn fra Falck-Gården.

Jeg har kendt Bo næsten fra hans start i korpset. I halvfjerdserne kunne Bo finde på at ringe til mig en lørdag eller søndag og høre, om jeg var frisk på at tage med på en tur i en ladvogn eller på en spændende opgave med en bjergningsvogn. Det var jeg næsten altid. Kenneth har som cirka femårig såmænd også været med en dag i en ladvogn.

Bo blev hentet i hjemmet i Silkeborg i den gamle Volvo ambulance fra 1954. Fru Nina var med som passager i bårerummet. De ankom til Falck-Gården præcis klokken 11 og her ventede et halvt hundrede nuværende og tidligere kolleger samt familiemedlemmer med flag.




Bo og Nina blev hilst velkommer af stationsleder Keld Svane. Første punkt på programmet var lidt mad, derefter kom de officielle taler og direktør Gunnar Thykjær overrakte 40 års medaljen.



Receptionen varede et par timer. Det var selvfølgelig dejligt at være inviteret til arrangementet og være med til at markere dagen for Bo, men det var også hyggeligt at få mulighed for at hilse på så mange af "de gamle".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar