fredag den 31. januar 2014

Jeg har ondt i kalenderen

Når man ikke længere er på arbejdsmarkedet, og ens hustru arbejder i skiftevagt, kan det være svært at holde rede på datoer og ugedage. Således troede jeg i aftes, da jeg tømte opvaskemaskinen, at det var fredag i går. Og da vi altid får et blødkogt æg til morgenmaden lørdag og søndag, satte jeg ikke den lille gryde på plads i skabet, men satte den på komfuret, klar til æggekogning. Jeg satte også to æggebægre klar på køkkenbordet.

Da Susanne kom hjem, spurgte hun, hvorfor gryden stod der. Jeg forklarede, at så var den jo klar til at koge i morgen, lørdag. "Det er altså kun fredag i morgen", svarede hun. Ups!! Nå, men jeg foreslog hende så, at hun jo også bare kunne tro, at det var fredag i går og lørdag i dag. Det mente hun bestemt ikke, at hun kunne.

Hun forstod dog hentydningen og kogte æg til morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar