onsdag den 23. april 2014

Brug den rene fløde

Da jeg i aftes læste tillægget "Spis & Bo" fra min søndags-Politiken, kunne jeg ikke undgå at blive belært om, at rigtig fløde - dvs. piskefløde - i madlavningen er både bedre og sundere end diverse produkter som f.eks. Cremefine 7 %, som vi normalt bruger.



Det mente jeg skulle komme an på en prøve, så i formiddags købte jeg i SuperBrugsen ¼ liter piskefløde, som jeg kom i aftenens simreret. Den bestod af resten af lammekøllen fra i aftes, et par rib eye steaks og nogle sigøjnersteaks, som jeg omhyggeligt skyllede under den kolde hane. Med vilje en stor portion, så Susanne kan få med på arbejde i morgen.

Og jeg må give skribenten ret. Det smager altså betydeligt bedre med rigtig fløde. I øvrigt blev der så meget tilovers, at Susanne kan få med i morgen og en dag mere.

Annonce: Tre flasker Cremefine 7 % sælges for højeste bud - alternativt byttes mod 3 • ¼ liter piskefløde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar