søndag den 6. april 2014

Har du en tidsplan?

Viborgerne - med undtagelse af Christina, som skulle lave elevplaner - var på besøg i dag. Kenneth ville kombinere et besøg hos os med et besøg i Bazar Vest. Da der var en ledig plads i bilen, hentede de Susanne her inden besøgt i bazaren. Thea gad ikke med, så hun blev sat af hos mig.

Her kunne hun hjælpe med at lave salat og dressing. På min tur på torvet i går havde jeg købt blomkål, radiser, agurk, forårsløg, løg, tomater, gulerødder, æbler og feldsalat, så der blev en stor skålfuld salat. Ærter og to store poser rejer fandt jeg i fryseren. Thea lavede dressing efter min anvisning, og vi hyggede os med at snakke om alt muligt, mens vi lavede mad.

Mens vi lavede salat spurgte Thea pludselig: Farfar, har du en tidsplan? Det måtte jeg tilstå, at det havde jeg ikke, jeg mente nu at have styr på salaten uden at have en tidsplan. Men Thea forklarede, at hendes mor altid har en tidsplan, når hun er i køkkenet, især når der skal bages. Der er det nok også mere påkrævet, end når man laver en skål salat.

Og tænk, så gad ungerne ikke engang spise salat. De fik i stedet leverpostejmadder og makrelmadder. Marius fik ostemadder.

Marius hyggede sig mest med at sove og spise, Thea med at lege læge, mens  Emil var lidt mat og så Sebastian Klein i fjernsynet.




Senere var Thea og Emil på legepladsen, hvor de gyngede og skiftedes til at ligge på bordet i det lille legehus.


Ved 14-tiden blev Marius søvnig, så det afgjorde, at kursen blev sat mod Viborg. Kenneth ringede senere og fortalte, at han var kommet hjem med tre sovende børn i bilen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar