fredag den 11. april 2014

Så gør det ikke så meget at man er ved at være gammel

I dag gik turen til Thiele optik på Immervad i Aarhus for at få foretaget en synsprøve og vælge et nyt brillestel. Jeg havde bestilt tid til klokken 14 men var der noget før og kom til med det samme.

Susanne var med for at godkende brillerne, men først foretog den søde optikerdame en synsprøve. Styrken på det ene øje er ÷3,25, det andet husker jeg ikke. Derudover har jeg en bygningsfejl på venstre øje og en lille smule vertikalt dobbeltsyn. Det hele kan kompenseres med brilleglas.

Valget af brillestel gik nu meget nemt. Det blev det første stel, som damen foreslog, og farven passer tilnærmelsesvist til Susannes frakke. På grund af den sig hastigt tilstundende højtid går der nok et par uger, inden brillerne er klar. Betaling foregår ved afhentningen.

Og så kommer det med at være gammel: Prisen for stel og glas ville normalt være ca. 5980 kroner, men så havde man lige et rabatbevis fra Ældre Sagen med i lommen, så nu slipper jeg med ca. 4640 kroner. Og det er faktisk mindre, end jeg havde frygtet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar