tirsdag den 1. april 2014

Ingen hemmeligheder her

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er blandt det stigende antal danskere, som er skeptiske overfor EU (var det ikke pænt sagt?). Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at jeg sætter mine kryds på diverse stemmesedler, så min holdning markeres så klart som muligt. Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at jeg langt henad vejen sympatiserer med Dansk Folkeparti i partiets synspunkter omkring EU-politikken og i stort omfang omkring indvandrerpolitikken. Og endelig skal det heller ikke være nogen hemmelighed, at jeg af disse grunde for et halvt års tid siden meldte mig ind i DF.

Derfor frydede det mig i dag at læse Søren Espersens status opdatering på Facebook:

Havde lige en gymnasieklasse inde på Borgen... En kvik pige gik til angreb: "I vil jo bare have et Morten Korch-samfund...", hvortil jeg glad svarede: "Ja, dét kan du lige tro...! Altid sol og sommer, de onde får deres bekomst, og de gode vinder til sidst...!"

Opdateringen er ledsaget af et link til YouTube, hvor Poul Reichhardt synger "Er du dus med himlens fugle" fra filmen "Vagabonderne på Bakkegården". Sådan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar