tirsdag den 6. maj 2014

Lungebetændelse på 185 hk

Søndag og mandag har jeg stort set tilbragt på langs. Jeg har hostet, haft ondt, haft feber og ikke mindst været megatræt. I dag gik den så ikke længere, så i morges stod jeg tidligt op og ringede til lægen. Fik en tid klokken 11.

Først en lille blodprøve, derefter lidt ventetid. Da jeg blev kaldt ind til lægen, var det første han sagde: "Ole, du er sgu da syg". På en måde var jeg lettet over at få det at vide. Så skal mine omgivelser da ikke tro, at jeg er hypokonder.

Infektionsprøven skal helst ikke vise et tal højere end 10. Når tallet er over 50, er der tale om en infektion. Jeg scorede hele 185. Fik en håndfuld penicillinpiller med hjem med besked på at tage de to første omgående straks med det samme nu og her, to klokken 17 og to inden sengetid. Derefter tre om dagen i ti dage. Susanne er i byen og køber pillerne med hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar