tirsdag den 5. august 2014

Det nye Aarhus

I går var jeg sammen med min fætter Erlind og hans kone Anni på sygebesøg hos min kusine Eva, som er indlagt på Regionshospitalet Skive efter en hjerneblødning for et par uger siden. Eva skal gennem et forløb med genoptræning i fysioterapi, ergoterapi og taleøvelser. Vi havde en god tur i fint vejr, og da vi var i god tid, havde vi tid til en kop kaffe på en kaffebar i Skive by.

Erlind medbragte et hæfte med titlen "Det nye Aarhus", som jeg har fået med hjem til låns. Hæftet er udgivet i anledning af en udstilling i Københavns Raadhushal i dagene 18.-28. februar 1933. Løst i hæftet ligger et kort over Aarhus. Kortet er tilsyneladende lidt nyere end hæftet.







I dag har jeg scannet hæftet og kortet ind og lagt hele molevitten på Facebook, forhåbentlig til glæde og gavn for medlemmerne af gruppen "Gamle Århus".

2 kommentarer:

  1. Hvordan kan du vide at kort over Aarhus er lidt nyere end hæftet.Jeg har selv sådan et kort men kan ikke finde ud af hvornår kortet er fra! Har du hæftet endnu?

    SvarSlet
  2. Hej Thomas
    Jeg har ikke hæftet længere, jeg havde det til låns og scannede det ind. Om kortet er nyere end hæftet var en formodning, der stod desværre ikke noget årstal på det.

    SvarSlet