torsdag den 28. august 2014

På havnerundfart

Fonden Jakob arrangerer hvert år havnerundfarter i festugen. Turene afvikles med en båd, som er chartret hos DFDS Kanal Tours i Københavnstrup. I år "Nattergalen" med plads til 140 passagerer, de fleste kan sidde i tørvejr, da skibet er overbygget.

Fonden inviterer hvert år sine egne frivillige samt de frivillige fra søfartsmuseet og Aarhus Søhistoriske Selskab på en slags forpremiere på havnerundfarten. Således også i år. Jeg havde inviteret Per med, men vi valgte at sidde under åben himmel, så der var mulighed for at tage billeder. Og det var der bestemt i dag med det fine vejr.

Ved afgang fra kaj 29 så vi det store skrummel til Noas Ark, som ligger i havnen indtil udgangen af september.


Havnerundfarten forløb godt, og der var næsten fuldt skib. Vi var i nordhavnen, sydhavnen, østhavnen og ude ved containerterminalen. Der var skibe i havnen, så lidt liv var der at se på.





Lidt liv var der også i det store bassin ved containerterminalen, hvor nogle marsvin tumlede i bølgerne.



Efter sejlturen spiste Per og jeg hver en bøf og drak et glas øl hos Hr. Jensen i den gamle toldbod. Det var til gengæld en knap så god oplevelse. Først serverede pigen den røde bøf til mig og den gennemstegte til Per, men det kunne vi bytte os ud af. Men min bøf var - mildt sagt - megasej, så det bliver ikke mine besøg som Hr. Jensen kommer til at tjene på i fremtiden.

Se alle mine billeder fra havnerundfarten i dette Flickr-album 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar