mandag den 1. juni 2015

En kold bytur

Da jeg sidste år købte nye briller, lovede den flinke brilledame, at jeg en gang om året kan få sat nye næsepuder på brillerne. Det skulle koste gratis. I dag blev så dagen. Jeg tog med bussen, så jeg var i Aarhus lidt før klokken 10, hvor optikeren åbnede forretningen. Det tog ikke mange minutter at skifte puderne samt tjekke, om stængerne fungerer, som de skal.

Jeg havde overvejet en tur på havnen, men det var skisme for koldt, der blæst' nemlig en wældig wind i daw ud' fra west. I stedet blev det til en strøgtur, hvor også andre butikker var ved at åbne. Det var svært for den lårkorte Telia-pige at holde styr på sine balloner.


Til gengæld havde de cyklende repræsentanter for ordensmagten ingen problemer med at holde cyklerne, mens de fik en sludder med nogle af byens borgere.


Susanne havde været i Viby efter lidt forskelligt og havde kaffen klar, da jeg kom hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar