onsdag den 29. juli 2015

Torvedag

I dag er der - i modsætning til i går - tørvejr, og sommeren er over os. Hele 14°, da Susanne og jeg var i bussen mod Aarhus. Susanne for at tage toget til Silkeborg og mødes med Britta for at købe en fødselsdagsgave til Grethe, jeg for at tage på grønttorvet og købe ind til salat.

Der er mange torvehandlende, som holder ferie, så der var god plads derinde i dag. Jeg nyder altid turen på torvet - går det hele igennem for til sidst at købe ind hos Lone fra Det Lille Gartneri. Hun tager nemlig - som en af de få - dankort. Der var en del kunder allerede ved 0930-tiden.


En helt speciel fornøjelse er det at gå forbi standen med krydderurter. Her kan man mærke en blanding af rigtig mange forskellige dufte.


Jeg håber at have købt så meget, at vi kan få salat i to dage. I eftermiddag skal rejerne hentes frem fra fryseren, og så er jeg klar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar