torsdag den 8. oktober 2015

Dengang det var godt vejr

I mine forældres fotoalbum sidder dette billede af min far og mig. Det er taget på trappen til terrassen hos min faster Magda og onkel Christian på Østerlarsvej i Finnebyen.


Susanne og jeg har flere gange undret os over, at min far sidder i opsmøgede ærmer med lillebitte mig, måske en måned gammel. Det syntes vi ikke helt kan passe med min fødselsdag den 7. september.

I aften tjekkede jeg bogen "Dansk vejr i 100 år", som skriver følgende om mit fødselsår 1951:

"Solfattigt år, trods næsten soltimerekord i oktober" og videre: "Det var et mørkt år med alt for få solskinstimer. Det sneede og regnede i påsken, det regnede Sankthansaften, og det regnede juleaften. Varmen kom i august sammen med rigelige mængder regn. Sommeren faldt i september, og solen skinnede smukt i det meste af oktober."


Højeste temperatur i september var 27,9° og i oktober 20,2°. Kan det undre nogen, at det blev godt vejr, da jeg kom til verden?

2 kommentarer:

  1. Hej Ole
    Jeg kan se at din ynglingsfilm er Martha. Jeg håber du har set Martha stuen i Svendborg og hele det setup. Martha´s venner mv. Der er en del originale effekter fra optagelserne der danner rammen om en række ritualer. Prøv at søg på Børsen Svendborg.
    God dag til dig

    SvarSlet
  2. Hej Keld - tak for din hilsen
    Jeg elsker ganske rigtigt at se filmen Martha, kan huske en del replikker osv. Har hørt om Martha-stuen, men desværre ikke set den, men det står på ønskesedlen.
    Mange hilsner/Ole

    SvarSlet