fredag den 9. oktober 2015

Nostalgi for alle pengene

Trykkeren har været hurtig med Logbogen denne gang. Jeg sendte filen mandag sidst på eftermiddagen, og i dag lå bladet i postkassen.

Endnu en gang et blad på 24 sider. Der er indkaldelse til den årlige generalforsamling og de sædvanlige indlæg fra søfartsmuseet og "Jakob". Derudover er der en artikel om inspektionsskibet "Hvidbjørnen", som blev bygget af Århus Flydedok i 1961-62, en artikel om to polske passagerskibe, lidt om at skoleskibet "Danmark" ligger i Aarhus, lidt om dansk færgefart, lidt om Danmarks første jernbanefærge og sågar opskrifter på retter med sild. 




Som noget nyt har jeg fået lov at gengive artikler fra de gamle havneblade, som jeg har helt tilbage til 1963. I dette nummer har jeg valgt at vise et luftfoto fra 1965, hvor havnen er godt fyldt. Endvidere viser jeg et par udklip fra 1967 - det er fra dengang, hvor aviserne hver dag oplyste, hvilke skibe der ville være i havnen den næste dag.

Kort sagt: nostalgi for alle pengene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar