søndag den 29. maj 2016

Barndommens gade

Søndag formiddag blev brugt på en fotosafari i Vestergade og de omkringliggende gader. Jeg startede ved Vor Frue Kirke, som netop kaldte til gudstjeneste. Her gjorde jeg dagens gode gerning ved at hjælpe en gammel dame med tilhørende rollator med at åbne og holde den tunge kirkedør, så hun kunne komme ind i kirken.




Jeg har tidligere har fotograferet ejendommen Vestergade 44, hvor jeg blev født på anden sal, men gjorde det igen i dag. Som sædvanlig var porten til gården låst. Jeg tjekkede navneskiltene ved dørtelefonerne og kunne konstatere, at der ikke længere bor nogen af dem fra dengang.



Der var allerede lunt, så nogle steder var folk trukket ud på altanerne, hvor de nød deres formiddagskaffe. Eller hvad de nu drak.




Jeg fortsatte gennem Mølleparken, undlod at genere ham der halvsov på en bænk i selskab med fem-seks tomme ølflasker med halstørklæder på, og gik videre ad Åboulevarden og Blegdammen til Møllestien. Et besøg her er som at komme tilbage til en fjern fortid, husene minder meget om husene i de små landsbyer på Samsø. Smukke farver, pænt vedligeholdte og med masser af blomster og buske ved husmurene.



Fra Møllestien videre ad Grønnegade forbi Plejecenter Møllestien, hvor jeg hilste på disse to ældre damer samt deres chauffør. Der var ikke mere fart på, end at jeg kunne nå at ønske dem en god tur.



Se alle dagens billeder i dette Flickr-album

Ingen kommentarer:

Send en kommentar