tirsdag den 3. maj 2016

PG, PhD og 477

Min skolekammerat Torben og jeg mødes to-tre gange om året og spiser en frokost sammen på Peter Gift - eller som vi kalder den, PG. Torben har netop haft sin sidste arbejdsdag hos Mærsk og afvikler ferie og afspadsering, inden han skal være PhD (Pensionist hele Dagen).

I dag nød vi først et stykke med kryddersild med en O. P. Anderson, derefter husets hjemmelavede leverpostej med bacon, champignonner og rødbeder. Vi lod os lokke til at prøve en Abbot Reserve øl (6,5 %), og den er så god, at vi dels bestilte en mere af slagsen, dels konstaterede, at den ikke længere behøves være reserve. Vi sluttede af med en kop kaffe og en ostemad.



Vi skiltes ved 14-tiden og aftalte, at vi mødes igen i september.

På vejen hjem så jeg ved Kongsvang, at Falck var ved at læsse Århus Sporvejes Solaris ledbus vogn 477.



Det kom ikke bag på mig, at den var brudt sammen. Mens jeg ved 11-tiden ventede på bussen ved Skovhøj, kom netop den bus i retning mod Kolt, og det var tydeligt at høre, at motoren bestemt ikke havde det godt. Billedet beviser, at jeg hørte rigtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar