tirsdag den 21. juni 2016

Tomatsnaps

Da Susanne holdt fødselsdag, fik hun - blandt mange andre dejlige gaver - en økologisk Aalborg Basis Snaps. Formålet med den er, at man kan fremstille sin helt egen personlige snaps. Stort set alt kan bruges, såsom frugt, grøntsager, krydderurter, chokolade - ja selv lakridspiber.

Da Susanne ikke selv er så meget snapsedrikker, har hun overladt til mig at lave en snaps. Nu har vi det nødvendige grej, der skal bruges, nemlig en ren tragt, så i dag skete det.

Jeg er uhelbredelig tomatoman og elsker tomater. De bedste, jeg kan få, er "Katrine og Alfreds Brillant tomater på stilk", så der kom lidt ekstra af dem med hjem fra Super Brugsen i formiddags, og en pæn del af dem er nu flækket og lagt i snaps. 

Jeg er meget spændt på resultatet; man skal jævnligt smage på produktet for at tjekke, hvor længe tomaterne skal ligge i snapsen. 


Men nu ligger de altså der og hygger sig et par dage eller mere. Jeg skal nok fortælle om resultatet.

2 kommentarer: