tirsdag den 12. juli 2016

Karène Neuville

Jeg ser ikke meget fodbold i fjernsynet, men søndag aften så jeg med, da der var finale i Europa-mesterskabet i herrefodbold, direkte transmitteret fra Paris. Portugal skulle spille mod Frankrig.

Under afslutningsceremonien lagde jeg mærke til en ung pige, som spillede harmonika sammen med en flok andre piger, som spillede på violiner. Jeg noterede mig hendes navn og tjekkede hende efterfølgende på Google og senere også på Youtube.





Hun hedder Karène Neuville og er såmænd kun 15 år gammel. Det fremgår af videoerne på Youtube, at hun har spillet, siden hun var ganske lille. Og jeg skal love for, at hun kan spille.



På nogle af klippene synger hun også, men hun spiller altså betydeligt bedre, end hun synger.

Se afslutningsceremonien på dette link

Se og hør et eksempel på pigens spil på dette link

PS: Portugal vandt 1-0

Ingen kommentarer:

Send en kommentar