onsdag den 30. november 2016

Med splitflag og højagtelse

Det blev en lang dag i går, og jeg var træt til aften. Klokken 12 julebuffet på Peter Gift sammen med Torben, efterfølgende besøg på søfartsmuseet samt bestyrelsesmøde i Aarhus Søhistoriske Selskab.

På museet købte jeg årets julegave fra Mig til Mig: Bogen "Med splitflag og højagtelse", hvor tidligere søfolk fra ØK fortæller om deres tid til søs i 1960erne. Der er beretninger fra alle rangklasser, fra kaptajn til messedreng.




Jeg glæder mig til at læse bogen. Netop i 1960 gik jeg selv meget på havnen og har ofte beundret de flotte skibe fra ØK, og jeg havde da også en overgang en drøm om at komme til søs og ende som styrmand på sådan et skib. Set i det berømte bakspejl må jeg dog sige, at det var godt jeg blev på landjorden. Men derfor kan jeg jo godt læse om, hvad andre oplevede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar