søndag den 6. november 2016

Repræsentantskabsseminar

Brabrand Boligforening havde indbudt til seminar på Koldkærgaard i Skejby hele dagen lørdag med mulighed for middag lørdag aften samt overnatning til søndag. Jeg meldte mig til med fuldt gæv, det samme gjorde de tre medlemmer af bestyrelsen.

Ved ankomsten blev jeg tildelt værelse 121 med en stor elevatorseng, som desværre viste sig at have en meget blød madras. 


Efter indkvartering fik vi kaffe og rundstykker inden arrangementet startede med oplæg til gruppearbejde og senere debat i grupperne. Til frokost en flot buffet i restauranten.

Man skulle på forhånd indsende ønsker til eftermiddagens workshops, og jeg var heldig at komme med på min første prioritet, som var præsentation af foreningens nye hjemmeside. Den ser spændende ud med en masse nyttige funktioner både for beboere og folkevalgte. Man håber at kunne starte op med et par afdelinger i december og efter en indkøringsperiode koble alle afdelinger på lidt efter lidt.

En lækker aftensmenu med forret med laks, hovedret med kalvemørbrad og dessert med pære og is. Jeg burde nok have taget billedet af kalvekødet, inden jeg dængede det til med bearnaissesauce. Til hovedretten fik vi en virkelig lækker rødvin. Med tanke på min maves manglende vilje til at kombinere en samtidig tilstedeværelse af is og rødvin fravalgte jeg dessert, men fik lov at fotografere naboens.






Efter spisning var vi igen samlet for at se en præsentation af de projekter, som foreningen har gang i rundt om i byen. Og til slut så vi en præsentation af foreningens kommende byggeri i Brabrand. Bygningen bliver med parkeringskælder og tre etager og skal ligge på hjørnet af Edwin Rahrs Vej og Hejredalsvej hvor Gellerupkollegiet tidligere lå.




I fredags blev vinderen af arkitektkonkurrencen kåret og taberne informeret, så det var faktisk første gang, at projektet blev vist til andre end beslutningstagerne. Tegningerne herover vises med accept fra foreningens ledelse.

Efter en dejlig morgenmad satte vi kursen hjemad i morges ved nitiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar