torsdag den 19. december 2013

En halv time med Daisy

I formiddags brugte jeg en halv time på at lære Daisy bedre at kende. Og nej, det er ikke Majestæten, der er tale om. Daisy er navnet på det søgeprogram der bruges i Statens arkiver. Her kan man søge på de arkivalier, som er tilgængelige i alle statens arkiver, blandt andet Erhvervsarkivet i Aarhus.

Kurset blev holdt i Smykkeskrinet i Vester Allé i tilknytning til arkivets læsesal. En sød dame med gulerodsfarvet hår underviste - vi var kun to elever, den anden var Flemming fra søfartsmuseet. Vi har begge interessen for lokalhistorie og havde derfor aftalt at mødes og deltage i kurset.

Jeg havde bestilt en kasse med byggetegninger af nedrevne bygninger, en kasse, som angiveligt skulle indeholde tegninger af Falck-stationen på Kystvejen. Kassen var gravet frem til mig, men der var ikke noget fra Kystvejen. Nu, hvor jeg har lært Daisy bedre, at kende, må jeg nok prøve at søge lidt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar