fredag den 13. december 2013

Varmrøget laks fra Ivan

Da jeg i går hentede vores ugepakke hos Ivan - slagteren i Hasselager - købte jeg en blodpølse til Susanne. Selv brøs jeg mig ikke om blodpølse, men jeg syntes alligevel, at jeg også skulle forkæles lidt. Jeg købte derfor to stykker varmrøget laks med hvidløg og var lidt spændt på, hvordan de smagte. Jeg spiste det ene stykke i dag til middag og det andet til aften.

Min nervøsitet blev gjort helt og aldeles til skamme. Jeg lavede en salat bestående af ærter og stenbiderrogn med en dressing af lige dele yoghurt naturel og creme fraiche, og det smagte pragtfuldt.


Da jeg købte laksen, havde jeg en snak med den søde dame i butikken om hvordan man kunne servere laksen. Jeg har derfor sendt Ivan billedet af min aftensmad, så kan han jo bruge det som serveringsforslag, hvis han vil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar