søndag den 9. marts 2014

Den lever sit eget liv

Jeg har sagt det før, og jeg gentager gerne: En computer lever sit eget liv. Jeg har i flere år benyttet det gratis billedbehandlingsprogram FS Viewer, som har næsten alle de funktioner, jeg skal bruge. Jeg redigerer mange billeder, fortrinsvis mine egne, men også billeder, som jeg henter på nettet. Jeg bryder mig ikke om skæve horisonter, og jeg beskærer ofte billederne for at fjerne diverse halve arme, lamper i loftet og mange andre ting. Derimod manipulerer jeg ikke mine billeder, jeg vil helst have den ægte vare.

Indtil i aftes var programmet og jeg fine venner, men der sluttede det så. Jeg kunne godt redigere, såsom beskære, vippe og ændre lys og kontrast, men jeg kunne ikke gemme, så hvad var det så værd? Jeg håbede på, at problemet havde løst sig selv her til morgen, men det havde det ikke.

Så hentede jeg den nye, gratis version af programmet, og hold da op - jeg skal ige love for, at der er kommet forbedringer. De fleste funktioner er de samme, men de billeder man arbejder i er meget større, så det har næsten været som at blive født påny.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar