tirsdag den 7. oktober 2014

Det blæser ½ pelikan

Det har blæst hele dagen og regnet siden først på formiddagen. For kort tid siden tordnede og lynede det, men nu er det værste vist drevet nordover.


Jeg måtte trodse regnen og tage til Kolt, hvor jeg havde en aftale i lægehuset til et årstjek. EKG viste, at jeg er sund og rask, blodtrykket som sædvanlig en anelse højt, men blod- og urinprøver får jeg først svar på senere. Et hyggeligt besøg, som endte med, at sygeplejersken Merete og jeg gav hinanden gode ideer til simremad. Og netop fordi jeg i dag skulle lave simremad, kom talen på det.

Slagteren på Frederiksbjerg Torv var i lørdags ikke leveringsdygtig i kæbeklumber, så retten blev med en stor portion oksekød i tern. Helt med overlæg har jeg lavet, så der også er til i morgen.

Efter besøget i lægehuset var jeg en tur i Super Brugsen efter - blandt andet - lidt tilbehør til oksekødet. I giftigbøtten fandt jeg en pakke kyllingepålæg og en pakke røde pølser, som nu ligger i fryseren. Giftigbøtten er en forholdsvis ny opfindelse i butikken - en stor bøtte med kølevarer, som har sidste salgsdato og derfor sælges til nedsat pris. Og hvorfor kalder jeg den giftigbøtten? Det er såmænd fordi en af mine sønner har den opfattelse, at så snart mad eller drikkevarer har overskredet sidste salgsdato er det giftigt og skal kasseres. Meeen så kategorisk går jeg nu ikke til værks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar