mandag den 15. maj 2017

Århus Fiskerihavn

Jeg har i lang tid været medlem af facebook-gruppen "Alt om Århus Havn", men bidrager ikke så meget til den i øjeblikket. Jeg synes, den er løbet lidt af sporet og nu i høj grad kredser om en bestemt bydel, som i min verden intet har med en havn at gøre.

Nu er jeg blevet kontaktet af stifteren af en ny gruppe, "Århus Fiskerihavn", som gerne ville bruge mit Facebook coverbillede. Det gav jeg lov til, og her til morgen så jeg, at det nu ligger som coverbillede for gruppen.



Det er min far, som har taget billedet omkring 1968 eller 1969. Det er taget fra vores daværende lejlighed på fjerde sal i ejendommen Skovvejen 40 og viser en del af fiskerihavnen samt udvidelserne af trafikhavnens Pier 3 og Pier 4.

En af gruppens medlemmer skrev, at hun glæder sig til flere af mine billeder, men jeg har nu ikke så mange fra fiskerihavnen. Min interesse har hele tiden været trafikhavnen, både før, mens og efter at jeg selv arbejdede på havnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar