fredag den 22. november 2013

Derfor har jeg aldrig haft fidus til natklubejere

I dag er det 50 år siden, at USA's præsident John Fitzegerald Kennedy blev skudt i Dallas, Texas. Det er en af de hændelser, man husker at man husker; det var nærmest som om verden mistede Frelser nr. 2. Begivenheden rystede det meste af verdens befolkning, og man fulgte spændt med i forsøgene på at opklare mordet.


En mand ved navn Lee Harvey Oswald blev arresteret og anklaget, men inden han kunne nå at blive afhørt, blev han på klos hold skudt af natklubejeren Jack Ruby. Siden da har jeg aldrig rigtigt haft fidus til natklubejere. Så vidt jeg husker døde Jack Ruby i fængslet.


Det værste ved hændelsen er naturligvis, at verden mistede sin Frelser nr. 2 - men det næstværste er, at jeg lige pludselig føler mig forfærdeligt gammel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar