onsdag den 6. november 2013

Gamle Århus

Jeg har meldt mig i en Facebook-gruppe, der hedder Gamle Århus. Den er ret ny, men der er allerede lidt over 400 medlemmer, de 100 er kommet til indenfor den seneste uges tid. Og hold da kæft, hvad der ligger af gamle Århus-billeder! Herlige ting. Mange af emnerne lægges op som gættekonkurrencer, hvor medlemmerne kommer med gæt på, hvor billederne er taget.

Selv har jeg lagt flere billeder op, og i dag forespurgte jeg, om der vil være interesse for nogle af mine gamle billeder fra havnen. Dem har jeg temmelig mange af. Det er der, så nu må jeg i gang.

Det sjoveste er naturligvis at se billeder fra de gader og kvarterer, hvor man færdedes som barn og ung.

Nyd blot disse motiver

Aaboulevarden

Kvægtorvet

Trøjborgvej

Viby Torv og det der blev
til Viby Ringvej

Det vælter ind med nye billeder og masser af kommentarer til billederne. Kommentarer om, hvor man boede, hvor man gik i skole, hvor man handlede, hvor man morede sig og videre i den dur.

Tag et kig med på dette link:
Gamle Århus på Facebook

6 kommentarer:

  1. Hej ole. Hvis jeg er på facebook, kan jeg så melde mig på siden gamle århus.hilsen susanne.

    SvarSlet
  2. Hej ole. Min bror fortalte mig at der fandtes en gruppe med gamle århus. På facebook. Men siger at man skal anbefales af en anden for at komme ind..passer det. Kan jeg ikke bare oprette mig derpå..hilsen susanne fra. Frederiksbjerg.

    SvarSlet
  3. Hej Susanne
    Jeg har anbefalet flere at melde sig til Facebook-gruppen "Gamle Århus" og har ikke hørt, at man skal anbefales af et andet medlem. Du anmoder bare om at blive medlem, så gåre det af sig selv. Adm plejer at være hurtig til at tilmelde nye medlemmer.
    Det er efterhånden blevet en meget omfattende gruppe med rigtig mange medlemmer og rigtig mange tråde. Men masser af dejlige billeder og historier, nogle mere relevante end andre - men sådan er det vel i et forum med langt over 3000 medlemmer.
    Håber vi mødes "i Århus".
    Venlig hilsen Ole

    SvarSlet
  4. Hej ole. Tusind tak for dit svar.jeg er ikke på facebook, og kunne derfor ikke selv opklare min brors påstand om at man kun kunne lokke sig på gamle århus , hvis man fik en kode af ham man blev anbefalet af..syntes også det lød som det rene sludder.at man ikke bare selv kunne oprette sig derpå, altså hvis man er på facebook..min bror har ingen pc. Men han havde hørt at der var lagt et billede ind af en chokolade forretning på frederiksbjerg. Og sådan en havde vi. Altså vores forældre....så vi må se at komme på facebook. Og se lidt med på det gamle århus..sikkert mange spændende ting der.tusind tak. Vh. Susanne

    SvarSlet
  5. Hej... hvis jeg vil se nogle af disse seje havnebilleder, skal jeg så blot kigge i gruppen? Jeg leder nemlig efter endnu flere havnebilleder til en præsentation jeg vil lave for min kajakklub. Og som jeg gerne vil have kan præsenteres igen og igen.

    SvarSlet
  6. Du går ind i gruppen og klikker på Billeder lige under profilbilledet fra Åboulevarden. Så får du alle billeder, både de løse og dem, der er i albums. Og der er rigtig mange, så god fornøjelse.

    SvarSlet