fredag den 29. november 2013

Veteranjulefrokost

Falcks Veteranklub for Midtjylland havde indbudt til julefrokost i dag. Sidste år havde jeg ikke mulighed for at deltage i julefrokosten, da jeg var opereret kort forinden, men i år, så...

Julefrokosten blev afholdt på Falck-stationen i Randers. Jeg havde spurgt min tidligere kollega Henning, som bor i Viby, om jeg kunne få et lift med ham og fruen, og det fik jeg. Jeg blev oveni købet hentet her på adressen. Vi var fremme i god tid, men alligevel var det svært at finde en parkeringsplads, men det lykkedes.

Brandgaragen var ryddet til formålet - kun to køretøjer stod endnu i garagen. Det var den nyeste bil fra slangecentralen, og den ældste sprøjte, som kun bruges til diverse arrangementer som f.eks. kørsel med jubilarer.


Der var dækket op til 170 gæster, og 14 Falckfolk (reddere, kontorfolk, elever og brandsvende) havde droppet en fridag for at kræse om os veteraner. Og det skal jeg love for, at de gjorde. Alt blev serveret ved bordene. Alt var sild, fiskefilet, frikadeller, ribbensteg, lun leverpostej og ris a la mande, sodavand, øl og snaps. Virkelig lækkert.


"Peter Spillemand", som tidligere var redder i Skanderborg og nu kører som lægeassistent i Randers, sørgede for musikken, og det gjorde han knaldgodt.


I det hele taget et storslået arrangement, som jeg allerede nu vil glæde mig til at deltage i næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar