søndag den 3. november 2013

Tusindfryd og pelikaner

Formiddagsvejret var flot og bød (endnu) ikke på den varslede kuling med vindstød af stormstyrke. Jeg benyttede derfor det flotte vejr til en tur rundt i området. Selvom de fleste træer og buske nu er bladflove, er der stadig en farvepragt, som bestemt ikke bliver ringere med en blå himmel som baggrund.



Vi er i nu i november, men der står stadig nogle få tusindfryd på plænerne. På plænen foran andelshusene ved Skovhøj ligger en stor gren efter det kraftige blæsevejr i mandags.

 
 
Det der med vindstyrker og udtryk om vinden er noget underligt noget. For en del år siden var der varslet storm eller orkan over et område i Amerika, og en metrolog fra DMI forklarede stolpe op og stolpe ned om vindstyrkerne. En af mine kolleger kommenterede indslaget således: "Kan han ikke bare fortælle hvor meget det er i pelikaner, så kan vi bedre forstå det?". Og det kan der jo nok være noget om.

Hvor mange hele, halve eller trekvarte pelikaner der kommer senere på dagen, ved jeg ikke - men for at være sikker på at kunne holde varmen sidst på dagen gjorde jeg i morges det, at jeg tog en pose hønsekødssuppe op fra fryseren, så jeg dermed får en af mine livretter som aftensmad.

Der er lidt flere billeder på Flickr

Ingen kommentarer:

Send en kommentar