torsdag den 16. april 2015

En kold tur på havnen

Mens fjernsynet igen igen travede rundt i dronningens fødselsdag, tog jeg en tur på havnen. På marinetraffic.com's oversigt over havnen så jeg, at krydstogtskibet "Braemar" ligger i havnen, så det besluttede jeg mig til at se.

Jeg tog af sted, selvom jeg stadig er snotforkønet, men jeg trængte til lidt frisk luft. Det skal jeg love for jeg fik, det blæste næsten el hel pelikan.

Busserne kørte med flag til ære for dronningen, som i dag fylder 75 år. Tillykke med det, gamle tøs.




Mit første stop på havnen blev bugserbåden Jakob. Sidst jeg var der, var den spærret ude af et stort hegn; i dag kunne man komme tæt på. Jeg tog en del billeder, som nu ligger i arkivet til brug blandt andet i bladet Logbogen.



"Braemar" er et flot skib, disponeret af Fred Olsen Cruise Lines i Oslo.



Men der var også andre skibe i havnen end "Braemar". "Trader Bulk" lossede 4.200 tons skærver fra Jelsa i Croatien, sandpumperen "Nordia N" lossede friskfanget sand fra Kattegat, og "Wiebke D" lossede 1.535 tons rapspellets fra Kiel.



Der var selvfølgelig også en del flotte lastbiler at se på ved kornsiloerne. Selv ved vognvægtene i Kovnogade var der trængsel. Netop da jeg var på vej retur, holdt der tre biler fra samme firma.




Nøjagtigt som jeg husker det fra mine mange år på havnen, så knasede det mellem tænderne efter at avner og deslige var blæst op i hovedet på mig. 

Det blev også til en flok billeder af havnefronten.




Jeg skiftede bus på Klostertorvet. Selv var jeg måske lidt træt i benene efter at have vadet rundt på havnen, men så træt som disse to var jeg dog ikke.



I dette Flickr-album kan du se alle mine billeder fra havnen i dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar