lørdag den 11. marts 2017

Torvedag

Det er meget længe siden, at jeg sidst har været på grønttorvet på Ingerslevs Boulevard. I dag skulle være dagen - vejret var flot, selv om Facebook i morges rådede mig til at blive indendørs, da der ville komme regn. Den regn så jeg nu ikke noget til.

På vej til bussen, bemærkede jeg, at der var nogle ved at flytte ind i en bolig i Gruppe 1.



Jeg havde fået lyst til en røget makrel, og vi havde aftalt, at jeg skulle købe ind til at lave salat til aften. Makrellen købte jeg hos fiskehandleren, men så blev det heller ikke til mere. Min sædvanlige grønsagspusher "Det Lille Gartneri" fra Ormslev, Carsten og Lone, er åbenbart gået på pension. Der plejede jeg at handle, og der var den fordel, at de tog dankort. Det er der vist ikke andre på torvet, der gør. Så efter at have forhørt mig et par steder, besluttede jeg at tage bussen til Viby og lade Føtex få min handel.

Efter indkøb i Føtex mødte jeg Svend, som var på vej til begravelse i Viby Kirke. Svend fortalte, at der er et lille grønttorv foran Viby Kirke om lørdagen, så det vil jeg da prøve en dag - og huske at hæve lidt kontanter forinden...

Vi fik makrellen til middag sammen med et par skiver rugbrød og en håndfuld radiser.

Der var rigeligt med salat, så da Susanne havde gemt til i morgen, gav hun nabo Karen resten, så nu har Karen også salat til i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar