tirsdag den 8. oktober 2013

Jeg klager!

Helt ærligt, så har jeg faktisk ikke noget at klage over, sådan overordnet set. Men det er der til gengæld andre, som har.

Når jeg - som i dag - køber ind i SuperBrugsen, tager jeg altid gratisavisen metroxpress med hjem. I dagens udgave refererer bladet en række klager, som det britiske rejsebureau Thomas Cook har modtaget fra utilfredse kunder - eller nærmere fra kunder, som helt åbenbart har haft for høje forventninger.

Læs blot disse eksempler:

Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at komme hjem. Det virker uretfærdigt.

Jeg blev stukket af en myg. I brochuren stod der intet om myg.

Min forlovede og jeg bad om separate senge, da vi reserverede, men i stedet blev vi indlogeret i et rum med én stor seng. Vi holder nu jer ansvarlige, og vil gerne blive refunderet for det faktum, at jeg blev gravid. Dette ville ikke være sket, hvis I havde givet os det værelse, vi havde bestilt.

På min ferie til Goa i Indien var jeg frastødt af, at næsten hver eneste restaurant serverede karry. Jeg kan ikke lide stærk mad.

Der var for meget sand på stranden. Vi var nødt til at rense alting, inden vi tog tilbage til vores værelse.

Vi tog på ferie til Spanien og havde et problem med taxichaufførerne, da de alle var spanske.

Der var for mange spaniere. Receptionisten talte spansk, maden var spansk. Ingen fortalte os, at der ville være så mange fremmede.
 
De skulle ikke tillade topløs solbadning på stranden. Det var meget distraherende for min mand, der bare ville slappe af.
 
Sidstnævnte kunne også være overgået mig, men jeg kunne, sandt for dyden, aldrig finde på at klage. Så hellere lide i stilhed... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar