tirsdag den 29. oktober 2013

Mary ventede på mig

Min formodning er, at det i går eftermiddag og i aftes blæste så meget, at de store containerkraner ikke har kunnet arbejde. Hvorom alting er, så lå "Mary Mærsk" stadig i havnen i dag, og afsejlingen var i første omgang sat til klokken 1600. Jeg satsede så på at få et billede af skibet, inden jeg skulle til bestyrelsesmøde i Aarhus Søhistoriske Selskab klokken 1600.

Senere stod afsejlingen til klokken 1430, senere igen havde man helt slettet tidspunktet. Jeg satsede og tog på havnen i god tid. Det viste sig, at afsejlingen i virkeligheden blev klokken 15, så jeg nåede det.

På vej fra linje 33s endestation til nokken på pier 4 kunne jeg ikke undgå at beundre de nye huse, der bygges i området. Kønt eller grimt, imponerende er det i hvert fald.


Assisteret af havnens to bugserbåde "Aros" og "Hermes" samt DBBs "Asterix" gled Mary fint fra kaj, drejede 45º og satte kursen mod Göteborg.



Jeg nåede i god tid til mødet. Og for resten blev både Mary og jeg fotograferet til Jyllands-Posten. Ganske vist hver for sig, men jeg er alligevel beæret. Lidt royal har man vel lov at være.

Der er flere billeder på Flickr - både af "Mary Mærsk" og De Bynære Havnearealer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar