onsdag den 9. oktober 2013

Kylling i dag, salat i morgen

Formiddagsturen blev en tur på torvet for at købe ind til salat i morgen. Efter at have hørt vejrprofeterne fortælle, at regnvejret var udsat til i eftermiddag, valgte jeg torveturen. Så i morgen står menuen på entrecotes (som Susanne steger) og salat (som jeg laver). Men - ti minutter efter at jeg var hjemme omkring klokken 1030, pissede det bare ned, så eftermiddagen kom tidligt i dag.

Aftensmaden i aften blev "Kylling med lynstegte grøntsager". Og lynstegte, det var de. Det gælder om at have det hele klart, for tingene skal i wokken med intervaller på 1, 1½ og 2 minutter. Her er det hele linet op, i rækkefølge og klart til brug:


Fra højre mod venstre: Kyllingebryst i tern, vendt i olie og mast hvidløg, gulerødder i skiver, løg og skalotteløg, gul peber, champignons, koriander, mango curry, mast hvidløg (ligger på brædtet bag bøtterne), soyasauce, Geyser brændevin, hønsebouillon, ærter og forårsløg og til sidst jævning med Maizenamel.

Jeg skammer mig ikke over at bruge så mange skåle, det gør James Price nemlig også. Og når han gør, så må det være OK.

Det færdige resultat kom til at se sådan ud:


Der blev en god portion til overs, som en af os kan få som aftensmad i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar